Közlekedési káosz az Andrássy úti kirakatsoron 23

Ideges autósok, összevissza kanyargózó és a járdára kényszerült kerékpárosok, valamint a kocsik közt ugrándozó gyalogosok teszik teljessé a kirakatsori részen folyó közműkiváltási munkálatokat. A helyzet azonban napról napra változik. A kivitelezők ugyanis viszonylag gyorsan dolgoznak.

Szlalompályává változik éjszakára, amikor a Délút és alvállalkozói levonulnak a munkaterületről. De napközben is emberpróbáló feladat közlekedni bármilyen járművel is az Andrássy út a Kossuth tér és a Szent Antal utca közötti szakaszon.

– Nem is érdemes bemenni az OTP elé, vagy a szervizútra, hiszen napközben az építkezésre érkező teherautók, illetve a munkagépek sokszor félórákra is eltorlaszolják, az amúgy is munkagödrökkel tarkított utcát. Így hétfő óta csak munkaidő után állok be az udvarba, s munkakezdés előtt már megyek is. Nem szeretnék ugyanis bennragadni – mondta egy névtelenségét kérő autótulajdonos.

A helyzetet csak fokozza, hogy a kijelölt parkolók a Kossuth tér felőli egy részét teljesen lezárták, lévén, ha ott autók állnának, a kivitelezők nem tudnának dolgozni: jellemzően csöveket cserélni.
– Két napja nem látok a pipától – mondta Nagy Sándor – aki rendszeresen elbiciklizik ezen a szakaszon. – Ha lehet menni, akkor a terelőelemekkel eltorlaszolt úton azonnal jönnek az autósok, sokszor meglepően nagy sebességgel. Hiába megyek én is, mintha ott sem lennék. Nézze csak? – mutatja azt a kisteherautót, mely vezetője beleszáguld az említett szakaszba, hogy satufékkel álljon meg, s hangosan káromkodjon. Nem lehetett ugyanis továbbmenni, az utat egy markoló torlaszolta el, az egyik árokból szedte ki a földet.
Azok az autósok, akik egyszer már belefutottak már egyszer az építkezésbe, többet nem mennek arra. Csak az hajt oda parkolóhelyet keresve, aki mit sem sejtve érkezik, vagy bízik a szerencséjében.

– Hát hun az apám f…ba menjek? – kérdezett vissza egy felháborodott kerékpáros, aki a drogéria oldalán olyan nyugodtan szlalomozott a gyalogosok és babakocsik között, mintha senki már nem lenne a járdán. Példáját többen is követték, életkortól és nemtől függetlenül, de találkoztunk elektromos kerékpárral száguldozóval sőt kismotorossal. Na ez utóbbi végül mégis letette a lábát, különben egyenesen belehajtott volna az önfeledten trécselő, így a járda jó részét elálló nénikbe, vagy a drogéria a kerekesszékesek számára magasított bejáratába.
Az építkezés miatti kellemetlenséghez pedig hozzá kell szokni, főleg, hogy a tram-train nyomvonalában feltörik majd a teljes aszfaltot, lesz földmunka bőven, majd még a síneket is lefektetik, hogy a tervek szerint 2020-ban meginduljon a villamosvasút közlekedés Vásárhely és Szeged között.