Máté Gergő beszámolója:

2010-10-02

A hosszú repülőút után szerencsésen megérkeztem Koreába. A reptérre Bang nagymester fia Jin Man jött elém és onnan utaztunk tovább busszal a megbeszélt helyre. Felhívtuk Hyun-Chul Jung mestert és jöttek értünk. A Kyung Hee Egyetem tényleg nagyon szép és óriási. Teljesen más élőben látni, mint fényképekről. Megérkeztünk a Kollégiumba és elfoglaltam a szállásom, kipakoltam és lepihentem a hosszú út után.

2010-10-03

Vasárnap 10 órakor volt az első találkozó. Itt találkozott először a csapat, de még nem érkezett meg mindenki. A vasárnapi program a pihenésről szólt. Zsolt javaslatára délután nem pihentem le, hogy este tudjak aludni, ezért szétnéztem az egyetemen és készítettem pár képet. Vacsora előtt megérkezett a szobatársam Plashhkov Eugeny (Zsene), Fehéroroszországból.
A vacsoránál mindenki magának választhatott ételt. Finom volt, elhízni azért nem fogok tőle. J Visszatérve a szállásra beszéltem Zsolttal és kiderült, hogy nem ott étkezünk ahol ők. Azt mondta jól jártam, mert azon a helyen jól főznek.
Megyek is lepihenni, mert holnap kezdünk.

2010-10-04

Tegnap késő este 11 után mikor már nagyon jót aludtam, arra riadtam fel, hogy valaki nagyon veri az ajtót. Gyors kiugrottam az ágyból, de azt sem tudtam hol vagyok, reggel van vagy este, vagy elaludtunk. Egy koreai volt, bemutatkozott, de nem jegyeztem meg a nevét és megkérdezte minden rendben van-e. Elmondta, hogy reggel mikor van a találkozó, amit természetesen már este megbeszéltünk. Látta, hogy nagyon nem vagyok képbe, jót mosolygott és elköszöntünk.
Reggel 8-ra mentünk reggelizni, a többiek első kérdése az volt, hogy minket is felébresztettek-e. Mindenki le lett ellenőrizve :).
Reggeli után mentünk az első órára, ami a bemutatkozásról és az egyetem bemutatásáról szólt. Megkaptuk a programot is: hétfőtől-péntekig 7-21 óráig foglalkozások lesznek. Elmélet és gyakorlat. Reggeli után 1 óra szünet, ebéd után 2 óra szünet és vacsora után szintén 1 óra szünet van.
Ma volt egy formagyakorlat edzésünk, elég valószínű, hogy egy bemelegítő, ráhangoló edzés volt és felmérték a csapat tudását. Az edzés utolsó szakaszában hoztak egy kamerát és mindenkit egyesével felvettek. El kellett járni egy szabadon választott tanuló formagyakorlatot és egy meghatározott mester formagyakorlatot (Koryo). Edzés végén még egy kis betekintést nyerhettünk az egyetemisták edzésébe, majd indultunk vacsorázni. A vacsora finom volt és nagyon jó esett. Maradt 1 szűk óránk, hogy elkészüljünk a következő órára. Nagyon gyorsan eltelt a pihenőidő. Elsősegélynyújtás és Taping órán nagyon sok hasznos és jó dolgot tanítottak nekünk.
Most pedig elteszem magam holnapra. Tényleg, ma érkezett még két srác, az egyik Líbiából a másik pedig Alaszkából.

2010-10-05

Ma reggel nagyon nehezen ment az ágyból való szabadulás, szabályosan húzott vissza. Reggeli előtt egy rövid gimnasztika volt, majd sietni kellett, mert kezdődött egy 3 órás elméleti óra 2×10 perces szünettel: Emberi mozgásirányítás és a Taekwondo rúgások biomechanikaja. Nem tűnt nagyon hosszúnak, mert nagyon érdekes és jó dolgokról volt szó.
Óra után mentünk ebédelni. Az ebédnél mindenki maga választhat, hogy mit szeretne enni. Mindig próbálok mást, hogy változatos legyen. Ebéd után szétnéztem egy kicsit, majd visszamentem a kollégiumba. Külön vannak a lányoknak, fiúknak kollégiumok, de körülöttük és bennük és bennük a rend és a tisztaság uralkodik.
Úgy telik el a pihenőidő mintha valaki tekerné az órát. A Taekwondo alapvető mozgása óra következett.
Minden órát és edzést a bemutatkozással kezdünk. Mikor bemutatkoztam minden tanárunk, mesterünk Zsolt nevét emlegette és üdvözletüket küldik neki. Nagyon büszke vagyok a testvéremre, hogy ezen a híres egyetemen így emlékeznek rá.
Az órán bázistechnikák alapjait vettük át, már csak azt vettük észre, hogy vége az edzésnek. Olyan dolgokat mutattak, amit még eddig soha senki nem tanított nekem.
Vacsora után azt vettem észre, hogy lángol a szám, pedig hasonló volt a tegnapihoz, csak ez piros volt. Lehet az elején elkiabáltam a dolgot.
Visszaérve a szállásra annyi idő maradt, hogy átöltözzünk és indulhattunk is a következő edzésre: Fitness edzés a Taekwondo sportolóknak.
Az első órában ismertetve volt, hogy a 4 hét alatt mit csinálunk ezen az órán. A második órában következett a gyakorlat. A fitness terembe kezdtük és végigvettük mely izmokat kell edzeni egy taekwondosnak. Ezután következett a lábizom erősítése az egyik Taekwondo terembe. Rajtunk kívül pár koreai gyakorolt és az egyik pihenőidőbe megkérdeztem tőlük, hogy én is megpróbálhatom-e az egyik gyakorlatot. Természetesen igent mondtak. Egy célponttartó állványról volt lelógatva a teniszlabda, melyet hátraszaltóval kellett megrúgni. Sikerült is és nagyon tetszett mindenkinek. Megbeszéltem velük, ha lesz rá lehetőségem bemehetek hozzájuk gyakorolni.
Edzés végén egy probléma volt. A cipőhúzásnál már észrevettem, hogy baj lesz, jön az izomláz. Visszafelé a többiek is elég furcsán mentek.

2010-10-06

A reggeli ébredésről csak annyit, hogy elég érdekes volt, utána meg a lépcsőzés egy csodás dolog.
Ma ettem életembe először tojásrántottát lekváros kenyérrel. Nem is volt olyan rossz, mint gondoltam.
Következett a Taekwondo rúgások biomechanikája óra, ahol az alap rúgásoktól haladtunk egészen a forduló rúgásokig.
Ezután ebéd várt ránk a bemutató és önvédelmi óra. Azt éreztem, hogy nem is tudok majd megmozdulni se, mert nehezen mozogtak a lábaim. Az eleje volt csak a kellemetlen, utána egyre jobb lett. Az edzés első órájában azt tanultuk, hogy kell rúgni egy bemutatón, mi az alap beállás, és hogy kell odaállni egy töréshez. A mester mondta, hogy látja Zsolt otthon már tanította nekem ezeket. Az edzés utolsó részében alap önvédelmi technikákat vettünk. Nagyon jó edzés volt.
Vacsorára rizst ettem egy-két érdekes koreai zöldséggel, de elég is volt és jól esett, nem is kívántam volna mást.
Hihetetlen, mert máris menni kellett az esti edzésre: Taekwondo alapvető mozgása. Ugyanúgy éreztem az edzés előtt, mint az előzőnél, talán még rosszabb is volt. A bemelegítés után 1 órán keresztül láblendítéseket csináltunk. Az elején elég kellemetlen érzés volt, nehezen mozogtak a lábaim, de utána egyre jobban ment és szabályosan jól esett. Ezután alap hárítások és ütések helyes végrehajtását tanultuk.
Visszaérve a szállásra gyors letusoltam, megírtam a beszámolót, most pedig alvás következik.

2010-10-07

Nagyon fáradtnak éreztem magam reggel, alig bírtam felébredni. Gyors reggeli, majd sietni kellett a Taekwondo filozófia órára.
Nagyon érdekes és jó óra volt. Először a taekwondo-t bontottuk szét teljesen, majd következett a történelmi része. Hamarabb be kellett fejezni az órát, ezért csak 9-11 óráig tartott, mert kezdődött a megnyitó ünnepség, melyet a díszterembe tartottak. A professzorok köszöntőt mondtak, majd minket is bemutattak és elmondták honnan érkeztünk.
Az ebédbe eléggé alaposan beleválasztottam, én maradtam legutoljára, mert forró és igen erős volt.
A küzdő edzést Myung Sam Chang mester tartotta és ő sem hagyta ki Zsolt nevét. Ismertette a programot, majd mindenkit felmért, hogy mit tud. Ő egy nagyon nagy tudással rendelkező mester. 1988-ban Szöulban -64kg-ban Olimpiai Bajnok lett. Sokat lehet tőle tanulni, 50 éves és hihetetlen milyen mozgása van.
Ahogy kiértünk az edzésről rengeteg taekwondos melegítet a bejárat előtt, majd elindultak körbefutni az egyetemet. A számolásuktól vízhangzott az egész egyetem környéke, még a forgalmat is leállították. Legalább tízen álltak egy sorba és eléggé hosszú volt.
Vacsora után már készülődhettünk is a Taekwondo aerobic órára. Voltak egy páran, akik azt gondolták valami össze-vissza ugrálás lesz, de tévedtek. Nagyon-nagyon jó volt és mindenkinek tetszett. Minden testrészünket átmozgatott, teljes mértékben fel volt építve a két óra.
Ezzel be is fejezem a mai beszámolóm, megpróbálok egy kicsit hamarabb lepihenni.

2010-10-08

Reggeli után siettem vissza és még 5 percet tudtam aludni, de az volt a baj, hogy nagyon-nagyon gyorsan eltelt ez az 5 perc.
A Taekwondo filozófia órán még befejeztük a történelmi részt, utána elég érdekes és elgondolkoztató dolgokat vettünk. A filozófia egyenlő a bölcsesség iránti szeretettel. A mindent felülmúló birodalomról is beszéltünk a Tao-ról. A Taekwondo filozófiájában megtalálható a bölcsesség, saját magad megismerése, hol van egy igazi én és a test+lélek összhangja, ami egyenlő a `ki`-vel. `Ki` a szellemi és a testi erőt jelképezi. Ó, egy kicsit elkalandoztam, szóval jó óra volt. Óra közepén alig bírtam magamba fojtani a röhögést, mert az egyik srác úgy elaludt az órán, hogy szabályos fejkörzést hajtott végre. A mögötte ülők elkezdték lökdösni, de az első pár lökésre nem is reagált. Elhiszem, hogy nagyon fáradt, de bírni kell. A professzor vele olvastatta fel az egyik részt, amit részletesen megbeszéltünk. A 3 óra második fele gyorsan eltelt.
Ebédnél most minden rendben volt, utána egy kis pihenő és kezdődött a formagyakorlat edzés.
Nem az a vontatott `mikor lesz már vége?` edzés. Szabályosan elrepült a két óra.
Vacsora rizs tüzes csirkével, úgyhogy nagyobb része rizs volt a vacsorámnak.
Máris lehetett készülődni a Taekwondo alapvető mozgása órára. Itt már mindenkinek fájt mindene és ezt látta is a mester is, ezért nem vette olyan hajtósra a tempót.
Edzés végén mindenki örült, hogy hétvége lesz és egy kicsit tudunk regenerálódni.

2010-10-09

Ma egész nap Szöulba voltunk. Fárasztó nap volt, de megérte. Szép dolgokat láttunk, érdekeseket ettünk. A képek mindent elárulnak.